תפריט סגור

לא צריך עוד לשלם על חבילות גלישה יקרות בחו"ל – תעברו ל eSIM

מאז רפורמת הסלולר שחתכה את מחירי חבילות התקשורת הסלולריות הפנים-ארציות, התקשורת בחו"ל נותרה פרת המזומנים הכמעט יחידה של חברות התקשורת הגדולות – פרטנר, פלאפון וסלקום. כל מי שנסע בשנים האחרונות לחו"ל יודע שמצליחים לגבות מאיתנו לפחות 199 שקל לחבילה הכי בסיסית, גם אם מדובר רק ביומיים או שלושה בחו"ל. הדבר התאפשר עד היום בעיקר עקב היעדר אלטרנטיבות – אפשר היה לקנות סים מקומי או לרכוש סים בינלאומי מראש, אולם אף פתרון לא היה מקיף כמו חבילות התקשורת המשווקות הכוללות גם גלישה וגם דקות שיחה.

אולם, בשנה האחרונה, עם כניסת טכנלוגיית ה-eSIM המצב השתנה מקצה אל הקצה, ויחד עם האפשרות לקיים שיחות VOIP (למשל, שיחות על גבי רשת האינטרנט דרך הוואטסאפ), ניתן לרכוש פתרונות זולים משמעותית ומספקים ביחס לחבילות התקשורת של החברות המקומיות.

מהו בעצם eSIM?

eSIM  הוא סים וירטואלי שמוטמע בטלפונים החכמים התומכים והוא מאפשר התחברות לספקי תקשורת מקומיים כמעט בכל מדינה בעולם. באמצעותו ניתן לגלוש במחירים מקומיים או זולים במיוחד – מחירים שמתחילים ב 10 שקלים ומעלה עבור חבילת גלישה, מהפכה של ממש!

בעלי טלפונים נדרשים להתקין את האי-סים על ידי הורדת פרופיל למכשיר. מדובר בתהליך מהיר ופשוט. חשוב להכיר שלבעלי טלפונים חכמים שאינם תומכים ישנן דרכים טכנולוגיות שמגשרות על הפער ומאפשרות את השימוש ב-eSIM.

איך משתמשים ב-eSIM?

Airalo– ספק מוביל שמאפשר גלישה ב-190 מדינות ברחבי העולם. ראשית, יש לבדוק באיראלו אן אצל היצרן שלכם אם הטלפון החכם שברשותכם תומך eSIM. במידה וכן נכנסים לאתר ומורידים את האפליקציה של Airalo, רוכשים סים וירטואלי ומבצעים התקנה לפי ההנחיות. חשוב לדעת שהסים הנוסף לא פוגע במספר הקיים שלכם. למעשה נוסף פרופיל eSIM  חדש לטלפון שלכם. ניתן לרכוש חבילות אזוריות, גלובליות, שימוש לפי צריכה ועוד. החיסכון בשימוש באפליקציה הזו הוא לעיתים מגיע להוזלה של 70% ממה שהייתם רגילים עד כה.

Esim.meפתרון זול למי שאין בידו טלפון חכם תומך סים. החברה הזו מצליחה להפוך טלפונים (אנדרויד בלבד) בטכנולוגיה מיושנת לתומכי סים וירטואלי. הדבר מתבצע באמצעות רכישה של סים פיסי והתקנה שלו תאפשר רכישה והפעלה של חבילות סים וירטואלי כפי שמתבצע בטלפונים תומכים. למי שיש מקום לשני כרטיסי סים יכול לפעול במקביל למי שיש רק מקום לסים אחד צריך להחליט באיזה פרופיל להשתמש. בפועל, בעלות יחסית נמוכה של פחות מ – 100 ₪ תוכלו לשדרג את המכשיר שלכם ולחסוך בעלויות הגבוהות של החבילות המקומיות.

בתמונה – חבילות גלישה בצרפת באמצעות eSIM באתר של Airalo

סיכום

בעתיד הקרוב, כלל הטלפונים החכמים שיושקו יתמכו בטכנולוגיית eSIM. החברות הגדולות בישראל יושבות על הגדר וממתינות כל עוד הן מצליחות לשווק ולמכור את החבילות היקרות שלהן. העלאת המודעות לנושא אצלנו, הצרכנים, יכולה לחסוך לנו הרבה כסף ובקלות, ולעודד את המעבר לשימוש בטכנולוגיה שתחייב את החברות הגדולות להוזיל מחירים אף הן.


הכותב – אורי שרון, הוא מכותבי התוכן באתר esim ישראל אשר שם לו למטרה להנגיש מידע על הטכנולוגיה, ספקים קיימים ובכלל זה בלוגים והדרכות כדי להסביר על התקנה ושימוש בסים הוירטואלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות