תפריט סגור

קניות אונליין @ מחוץ למסלול התיירות השחוק

אחוז וסך הקניות המבוצעות ברשת עולים ועולים עם השנים, במיוחד בישראל. הפוסט הקודם בסדרה דן בתהליך הקנייה ומה נדרש לעשות כדי להבטיח את מקוריות המוצר ולממש את הכיסוי הביטוחי הקיים במידה ונדרש. בפוסט הנוכחי אציג מספר אתרי קניות הנמצאים מחוץ למסלול התיירים השחוק, או במלים אחרות, היכן כדאי לקנות חוץ מאמזון, איביי ועליאקספרס ("שלושת הגדולים").

משפחת אמזון

את אמזון (Amazon) כולם מכירים. בתקופה האחרונה החדירה של אמזון לישראל מתגברת, יש מבצעים מיוחדים והשילוח לישראל נעשה נפוץ יותר ויותר. יחד עם זאת, חשוב להכיר את ה"ילדים" של אמזון. אם אתר העל האמריקאי בסיומת "com." הוא ראש המשפחה אז אתרי אמזון המקומיים הם מעין ילדים שלו. לדוגמה, אמזון איטליה, גרמניה, או אנגליה. למה זה מעניין? כי באתרים האלה ניתן למצוא מוצרים מסוימים במחיר טוב ובשילוח מהיר לישראל. מה השתנה? התשובה היא שירותי התרגום של גוגל. בלחיצת כפתור ניתן לתרגם דף אינטרנט לאנגלית או לעברית כמעט מכל שפה אחרת כך שהשיטוט באיטלקית וגרמנית הופך נגיש וזמין.

מה יש בילדים שאין באב האמריקני? תחשבו איטליה ותריחו קפה. באמזון איטליה למשל תמצאות מכונות קפה, כוסות קפה ומוצרים נוספים הקשורים במחירים טובים במיוחד. באנגליה מסתבר מומחים במיוחד בסאונד ובסטריאו אז אם חשקה נפשכם ברמקול חדש חפשו שם. כמו כן בגרמניה, יש אהבה כללית למכשירי חשמל, במיוחד שמקורם בתעשיית העל הגרמנית.

בקיצור, מוצרים מקומיים או תעשיות המזוהות עם מדינות מסוימות לרוב יהיו זולים באמצעות אתרי המשנה של אמזון האמריקנית.

את הרשימה המלאה של המשפחה תמצאו כאן.

תתלבשו על זה

בישראל הרשתות המקומיות הזניחו עד כה את הנוכחות המקוונת שלהן אולם כעת המגמה משתנה. עדיין המחירים אינם מתחרים במה שמציעות אסוס ונקסט. אתרים אלה נמצאים כבר על מסלול התיירים אולם עדיןי לא נשחקו שכן ניתן למצוא טוב סחורה מקורית וייחודית באיכות סבירה ובמחירי רצפה. בטח בהשוואה לישראל.

ASOS – ראשי תיבות של As Seen On Screen, אתר בריטי המתמחה באופנה ובאביזרי אופנה, ומציע קולקציה מגוונת והיפסטרית באיכות סבירה ובעלויות נמוכות, לצד מותגים בעלויות גבוהות (אך עדיין זול מאשר בישראל). רצוי לבדוק במיוחד את קטגוריית ה-outlet שם תמצאו פריטים בהנחות גדולות ובמחירית מגוחכים. המשלוח לרוב מגיע תוך שבוע וניתן להחזיר באותה האריזה בקלות ובעלות מינמאלית של משלוח של דואר ישראל.

Next אתר בריטי אחר בעל מותג עצמאי אך משווק גם מותגים אחרים. הקולקציה כוללת מגוון רחב מוצרי הלבשה לאדם ולבית. ההתמחות של האתר הוא בעיקר באופנת ילדים שבארץ כמובן היא יקרה במיוחד. החברה הצליחה כל כך בישראל בזמנו ולכן היא גם מפעילה אתר אינטרנט בעברית

דו"ח מעניין של חברת הייעוץ TASC על צמיחת שוק הצריכה המקוונת בישראל תמצאו כאן.

המשפחה הזו לא הכירה את משפחת אמזון

חיות אחרות

Book Depository – בתחילת דרכה אמזון הייתה בעצם חנות ספרים מקוונת. אירוני הוא שדווקא עם ההתרחבות שלה האתר הטוב ביותר לרכישת ספרים המשלח לישראל הוא האתר בוק-דיפוסטרי. מדובר באתר מעולה הכולל אלפי כותרים שונים בשילוח ללא עלות לישראל. ספרים בעברית לא תמצאו שם, אבל מעבר לספרות יפה תגלו הזמדנות נפלאה לרכוש מדריכי טיולים בחצי המחיר מאשר בישראל, ספרי עיון, אמנות וספרי מתנה.

GEARBESTאתר סיני שמוכר בעיקר לחובבי הגאדג'טים, אולם בתקופה האחרונה החל לגוון את היצע המוצרים הנמכרים בו. כיום הוא מתחיל להוות אלטרנטיבה רזה לאיביי ולעליאקספרס. ניתן למצוא בו מוצרי אלקטורוניקה מכל הסוגים לצד תיקים, מוצרים לבית ועוד. חשוב לציין, האתר הוא מקור טוב למוצרי שיאומי שקרנם עולה בארץ. שימו לב, לעתים המשלוח מתעכב ומגיע עד כחודש וחצי מההזמנה.

ETSY זירת המסחר הארטיסטית והאלטרנטיבית לאיביי. תמצאו שם מוצרים בעבודת יד ובהתאם המחירים גם גבוהים. מקור טוב למתנות אישיות ובקלות תצליחו לחמוק מהאווירה הסינית של שני האחים הגדולים.

iHerbאתר אמריקאי המתמחה במוצרי טבע, קוסמטיקה ותזונה, והכל בעטיפה "בריאותית". עלות המשלוח היא לפי משקל החבילה, שמגיעה לרוב תוך שבועיים לארץ. האתר מהווה מקור טוב בעיקר למוצרים שלא ניתן להשיג בארץ ולתוספי תזונה שמחירם בארץ גבוה באופן יחסי (מק אנד צ'יז ללא גלוטון, למשל).

זאת השאלה? מקור: http://tasteofgrandbahama.blogspot.com

סיכום

הקנייה באינטרנט מתרחבת עם השנים ואתרים רבים בחו"ל מאפשרים משלוחים לארץ. כאן הצעתי כמה אתרים שהם מחוץ למסלול השחוק כמעט (אך אפקטיבי) של "שלושת הגדולים". האתרים שלעיל מהווים אפשרות טובה וכמעט תמיד גם זולה מאשר לרכישה מאשר בארץ וכוללים מוצרים ייחודים.

חשוב לציין כי ישנם אתרים רבים נוספים המציעים שילוח לישראל, אלא שלרוב הוא אינו משתלם. בכל זאת כדאי לעקוב אחר מבצעים מפעם לפעם גם באתרים אחרים בעיקר בימי מכירות מיוחדים לישראל כדוגמת אלה

אה וכמובן אל לנו לשכוח את שוק היד השנייה הרותח והנהדר שעליו נדון בפוסט אחר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות