תפריט סגור

אינטרנט בחו"ל: עדיין יקר ומה אפשר לעשות עם זה

בישראל, תחום התקשורת הסלולרית עבר מהפכה של ממש. לפני שנת 2010 נפרדנו ממאות שקלים בחודש עבור מנוי סלולארי באחת משלוש המפעילות הבלעדיות. מאז הרפורמה קמו מפעילות נוספות, התחרות גברה ומחירי המנויים צנחו בעשרות רבות של אחוזים. הדוח הרבעוני האחרון של פרטנר, למשל, מגלה הכנסה ממוצעת של 58 ש"ח בלבד למנוי. יחד עם זאת, אינטרנט בחו"ל או גלישה בחו"ל עדיין יקרה כבעבר.

בכל הקשור בחבילות התקשורות לחו"ל, עדיין המחירים נותרו כמעט כפי שהיו ערב המהפכה. לשם המחשה, חבילת גלישה בלבד של בחו"ל בנפח של 1-2GB, נכון לאמצע 2018, תעלה לכם בממוצע כ-140 ש"ח. צריכים גם שיחות והודעות? שלמו עוד יותר. טסים לזמן קצר או ארוך? המחירים יתעדכנו מעלה ומטה. בשורה התחתונה עלויות הסלולאר ובפרט אינטרנט בחו"ל עדיין גבוהות מאוד.

אינטרנט בחו"ל נשאר מקור הכנסה לחברות הסלולאר
מקור: Globes.co.il

השוואה ופירוט תוכלו למצוא כאן.

האם יש מה לעשות עם זה? בהחלט. כבכל תחום, גם כאן צרכנות נבונה כוללת שלושה שלבים עיקריים: הגדרת הצרכים, מיפוי הפתרונות, מעקב ובקרה. בפוסט הנוכחי אציע פתרון ספציפי זול במיוחד שעשוי להתאים למרבית הצרכים התקשרותיים בחו"ל. ואולי זהו שלב ראשון בדרך אל העצמאות. רק אולי.

הגדרת הצרכים

כאן חשוב להבין את עיקר השימוש הנדרש, כל אחד וצרכיו, בהקשר תקשורת בחו"ל. הצרכים העיקריים נחלקים לשלושה סוגים:

  1. שיחות – יש להבחין בין שיחות יוצאות לשיחות נכנסות, העלויות משתנות והפתרונות משתנים גם הם בהתאם לצורך.
  2. הודעות – הכוונה להודעות SMS (מישהו עדיין משתמש בזה?!), הודעות WhatsApp נכללות בצורך מספר שלוש.
  3. גלישה – אינטרנט בחו"ל הוא כנראה הצורך העיקרי והשכיח ביותר. חשוב להבין כי הגלישה מספקת פתרונות שונים לשני הצרכים הראשונים באמצעות אפליקציות בחינם או בתשלום. השאלה העיקרית היא האם ישנו צורך לשמור על המספר הישראלי המקורי בכל הקשור להודעות ולשיחות (עם וואטסאפ אין בעיה). במידה ואין אזי גלישה עשויה לספק מענה לכלל הצרכים.
מאסלו לא דבר על אינטרנט בחו"ל אבל היום הוא נחשב כצורך כמעט בסיסי
מוכר לכם מאיפשהו? חפשו את הפוסט הראשון בבלוג.
מקור: ויקיפדיה

אינטרנט בחו"ל – מיפוי הפתרונות

באשר לפתרונות, נכרתו כבר הרבה עצים וירטואליים במשך השנים. אין בכוונתי לסקור את כלל הפתרונות המוצעים, אלא אחלק אותם לחמש קבוצות עיקריות:

  1. חבילות בתשלום מראש או עפ"י שימוש מהמפעיל הסלולרי בישראל – אלה חבילות יקרות ביותר אולם הפשוטות ביותר לתפעול. שומרות על המספר הישראלי המקורי.
  2. סים בינלאומי ללא חבילת גלישה – עלויות מוזלות בעיקר לשיחות ולהודעות, פחות מתאים לגלישה. שימוש בסים בינלאומי מחייב גם את שינוי המספר. 
  3. סים בינלאומי הכולל חבילות גלישההכלאה בין שתי הקבוצות הראשונות. 
  4. נתב שכור – מספק מענה לצורך בגלישה בחו"ל ומספק מענה בעיקר למס' משתמשים. הנתב נייד ומספק רשת אלחוטית (WiFi) למשתמשים, אולם נדרש ל"סחוב" אותו ממקום למקום.
  5. סים מקומי – סים הניתן לרכישה בארץ היעד. המחיר זול ונע סביב עשרות ש"ח. החסרון הוא שהוא חל רק במדינת היעד, כך שהלכה למעשה הוא חד פעמי לטיול הספציפי. 

אינטרנט בחו"ל – ההצעה הזולה

אל מול כלל הפתרונות, כיאה לגישה המעשית של בַּזֶּרֶם, אציע פתרון ייחודי שעשוי להתאים למרבית המשתמשים. כמו כל דבר בחיים, האמת נמצאת איפשהו באמצע, לכן הפתרון הנבחר שייך לקבוצה מס' 3. לאחר חיפושים רבים, במקרה זה, נמצא כי לחברת THREE הבריטית חבילות משתלמות במיוחד בשימוש בסים הבריטי שלהם. הפתרון הופך רלוונטי במיוחד מאחר והוא כלול בתכנית Feel At Home ובשמה החדש Go Roam (לחצו לפירוט המדינות), המספקת גלישה במדינות רבות בעולם.

איך עושים את זה? ממש ככה:

  • רכישת הסים – יש להזמין מראש את הסים טרם הנסיעה. למשל, כאן תמצאו את הסים כולל משלוח עד הבית בכ-6 ש"ח (אזהרה: נכון למועד כתיבת הפוסט). 
  • יצירת חשבון – לאחר הגעת הסים יש להירשם באתר החברה, להכניס את הסים לטלפון ולקבל סיסמא זמנית (ב-SMS) לכניסה ראשונית לחשבון.
  • הטענת הכסף (credit) – מאחר והחברה בריטית אזי היא מאפשרת תשלום באשראי בריטי בלבד. אל דאגה תמורת עמלה קטנה ניתן לרכוש שובר המגיע לדואר האלקטרוני (voucher) באתר הזה, ולהטעינו דרך החשבון האישי באתר החברה.
  • המרה לתכנית (add-on) – את הכסף יש להמיר לתכנית מסוימת בהתאם לנפח הגלישה הרצוי, כמות השיחות והדקות. אם לא בוצע המרה לתכנית התעריפים יהיו לפי תכנית Pay As You Go, שדרך אגב גם הם זולים משמעותים מהמתחרים.
מימין: תעריפים ללא חבילה
משמאל: מחיר קבוע מראש לנפח גלישה הכולל גם דקות ושיחות למספרים בריטיים

ו…שימו לב לאותיות הקטנות:

  • כסף שטענתם ישמר תמיד ותוכלו להשתמש בו בעתיד. בנוסף, כל טעינה מזכה בכ-150MB גלישה מתנה.
  • שיחות נכנסות הינן חינם, אבל המספר שלכם יהיה בריטי. שיחות יוצאות הן למספרים בריטיים בלבד, אחרת תאלצו לשלם תעריפים גבוהים יותר שיגבו מיתרת הכסף בחשבון שלכם בחברה.
  • זכרו כי ניתן לבצע שיחות באמצעות אפליקציות צד שלישי כמו Skype או WhatsApp. דרך אגב, החלפת הסים אינה משנה את המספר שלכם ב-WhatsApp כך שתוכלו להמשיך ולהתכתב עם העולם.
  • ישנן חבילות גלישה בלבד במחירים זולים במיוחד: 120MB ליום במחיר של 0.5 פאונד (!) ו-500MB לשבוע במחיר של 5 פאונד (!). כלל המחירים זולים משמעותיים ביחס לחבילות של המפעילות הישראליות. 15GB של גלישה, לדוגמה, יעלו בסה"כ כ-70 ש"ח ויהיו תקפים לחודש ימים. לא מצאתי אינטרנט בחו"ל זול יותר במיוחד לתקופות קצרות שלא מצדיקות רכישות סים מקומי.
  • ניתן להתקין את האפליקציה לנוחות מירבית בשימוש בחו"ל. ההתקנה מתאפשרת רק מחוץ לישראל, דהיינו, באמצעות VPN או באמצעות קובץ APK.

לסיכום

לאחר כל רפורמה בעולם העסקי, טובה ככל שתהיה, החברות ימצאו דרך להמשיך ולהגדיל את שורת הרווח על חשבון הצרכן. מדובר בדבר טבעי ומובן, אבל במקרה זה, עם מעט מאמץ ניתן חסוך כמה מאות שקלים בשנה.

השימוש הגובר ברשת מכריח אותנו מצד אחד לחבילות גלישה גדולות, אך מצד שני מספק פתרונות כוללים לתקשורת על חשבון הגלישה. כבר אין צורך אמיתי בשימוש המסורתי ב-SMS ובשיחות שאינן רצות על הרשת.

אין לי שום אינטרס ואני לא מרוויח דבר מהפתרון המוצע כאן. אני משתמש בו בעצמי. אך עם זאת, זכרו תמיד כי הכלל השלישי בצרכנות חכמה היא מעקב ובקרה. חשוב להמשיך ולעקוב אחר השינויים והפתרונות המוצעים בשוק, זה רק עניין של זמן עד שימצא פתרון זול יותר וטוב יותר. החיים יפים. במיוחד עם אינטרנט בחו"ל.

2 תגובות

  1. פראייר

    המשלוח ממש יקר בלינק שצירפת, יש מוכרים שמציעים את אותו סים במחיר משלוח נמוך הרבה יותר. לצערי גיליתי את זה רק אחרי הקניה

    • bazerem

      המחיר היה נכון למועד כתיבת הפוסט, ככל הנראה המוכר העלה את מחיר המשלוח בזמן שעבר. מצטער לקרוא.
      בכל מקרה נוספה הערה למקרים הבאים ועודכן הלינק.
      תוכל לשתף כאן קישור עם המחיר הזול ביותר שמצאת לטובת הקוראים הבאים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות