תפריט סגור

השקעה פסיבית או השקעה אקטיבית: מעקב ביצועים

תיק השקעות

מעקב ביצועי התיק הוא סדרת פוסטים בבלוג העוקבת אחר תיק ההשקעות ישראלי ותיק ההשקעות האמריקאי של בַּזֶּרֶם.

למה זה מעניין? יש כמה סיבות. ראשית, הזדמנות טובה להחשף לחברות/אפיקים שלא חשבתם עליהם. שנית, בסדרת הפוסטים תעלנה דילמות בנוגע לאיזון התיק, מתי לממש רווח או הפסד ומתי להגדיל את הרכיב המזומן.

שלישית, האם אפשר להכות את השוק? לאורך זמן המחקרים מראים שלא. אל תטעו, השקעה מדדית פסיבית במניות היא כנראה הדרך הבטוחה ביותר להשיא תשואה מירבית לאורך זמן. עם זאת, עדיין בבחירת המניות (stock picking) גלום פוטנציאל רב יותר מאשר השקעה מדדית. לכן "דוקו-תיק" הוא הזדמנות טובה לבחון זאת.

איך זה הולך להתבצע? בכל רבעון יבוצע מעקב וניתוח של התיק ביחס למדדי ההשוואה: ת"א 125 ו-S&P500. בהתאם לכך, אבדוק האם נדרש לבצע שינויים בתיק: איזון מחדש, מימוש של רווח/הפסד, הגדלת/הקטנת רכיב המזומן.

גילוי נאות: זהו תיק אמיתי

כתב וויתור: מדובר בדעה אישית בלבד. הנתונים והמידע המובאים באתר אינם מהווים ייעוץ, המלצה או חוות דעת לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם, ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.


השקעה אקטיבית – התיק האמריקאי

הרכב התיק: 6 חברות ו-2 תעודות סל בחלוקה שווה.

דיבידנד שנתי: 1.2%.

פרופיל סיכון: 100% מניות, גבוה מאוד.

תשואת מדד היחס (S&P 500) באותה התקופה: 14.3%.

הערכת מצב תיק

כפי שניתן לראות, ברבעון הראשון של השנה התיק המנוהל היכה באופן משמעותי את מדד הייחוס.

ברבעון החולף שלוש מניות השיאו תשואה מעל ל-30%. האם זה הזמן למכור אותן?

  1. CELG – התשואה בעקבות הודעה על מיזוג עם חברת בריסטול מאיירס (BMY), ולאחר ירידה משמעותית בשנתיים האחרונות במניה. העסקה כוללת החלפת מניות והעברת מזומן עבור כל מניה. בעקבות התגמול הצפוי החלטתי להמתין למיזוג עצמו ולהישאר עם ההחזקה בחברה החדשה.
  2. MJ – היות ומדובר בתעודת סל בתחום הקנאביס, מבחינתי ההחזקה בתעודה היא הגדר "מניית חלום", לכן אמתין עם מימוש הרווח.
  3. WIX – המניה התאוששה מירידה משמעותית בעקבות דוח רבעוני מעורב והגיעה לשיא חדש. בשלב זה אשמור על ההחזקה הנוכחית, אולם היא מועמדת מרכזית למימוש חלקי/מלא בהערכת המצב ברבעון הבא.

בשלב זה לא נדרש לבצע איזון מחדש בתיק שכן ההפרשים (בעמודה הימנית ביותר) אינם משמעותיים.

השקעה אקטיבית – התיק הישראלי

הרכב התיק: 13 חברות שונות בחלוקה שווה.

פרופיל סיכון: 100% מניות, גבוה מאוד.

דיבידנד שנתי: 4.7%.

תשואת מדד היחס (ת"א 125): 6%.

הערכת מצב תיק

התיק הישראלי השיא תשואת חסר ביחס למדד הייחוס. בתוספת דיבידנד רבעוני תשואת התיק עומדת עד כה על כמעט 4%.

שתי מניות, ננו ופורסייט היא הכוכבות השליליות של הרבעון. האם זה הזמן לקנות עוד ולחזק את הפוזיציה?

  1. ננו דיינמנשןהחברה עוסקת בייצור מדפסות תלת מימד והיא בשלב ההפצה של המוצר המסחרי הראשון שלה.
  2. פורסייט – החברה עוסקת בתחום הרכב האוטונומי בייצור מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג המבוססת על מצלמות (בדומה למובילאיי).

על אף דיווחים טובים מכיוון שתי החברות, שתיהן סובלות עדיין מהפסדים וננו סובלת מהתקדמות איטית במכירות. בשני המקרים מדובר מבחינתי ב"מניות חלום", אם יצליחו התשואה תרקיע שחקים. בהתאם לכך, הפוזיציה תשמר בעינה. אמתין לרבעון הבא כדי להבין לאן נושבת הרוח.

פנינסולה, העוסקת במתן אשראי והלוואות חוץ בנקאיות, נתנה זינוק מרשים של 30% והיא מועמדת מרכזית למימוש חלקי/מלא של הרווח. מאחר ועדיין לא חצתה את רף 10% משווי התיק אמתין עם המימוש ואיזון התיק לבחינה ברבעון הבא.

סיכום

רבעון ראשון נהדר למשקיעים הפסיביים והאקטיביים, בעיקר בארה"ב. תיק חו"ל הניב תשואת יתר על פני השוק לעומת אחיו הישראלי שהשיא תשואת חסר בשלב זה. בשני התיקים לא אבצע שינויים עד לרבעון הבא.

ההמתנה לתום הרבעון השני (חודש יוני) היא זמן מצויין לצנן את ההתלהבות של אחת מפתיחות השנה החזקות בהיסטוריה ולהתכונן מנטלית גם לימים סגריריים.

נשתמע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות