תפריט סגור

טיסות זולות – איך לחפש ולמצוא במנוע חיפוש טיסות

בַּזֶּרֶם שמח לארח את Travels Troubles במאמר אורח. מדובר בבלוג חדש שאני אחד ממקימיו. הבלוג עוסק בטיולים עם ילדים או משפחה מורחבת. מסתבר שלטייל עם ילדים זה לא כזה פשוט והמידע ברשת בנושא די חסר. אהבתם את הרשומה המתארחת? מוזמנים לקרוא עוד, להיכנס לאתר ולעקוב גם בפייסבוק ובאינסטגרם (בכל זאת טיולים מייצרים הרבה תמונות).


בעיניי אחד הדברים הלא פתורים של היקום הוא איך חברות התעופה מתמחרות את הטיסות שהן מוכרות. נסו לחפש היגיון, קשה לי להאמין שתמצאו. המחירים משתנים תכופות (לפעמים ברמה היומית), טיסות קצרות לא זולות באופן יחסי, בדרך כלל במנועי החיפוש תראו מחיר מסוים ובצ'קאאוט תגלו תוספות במאות דולרים. נסו לוותר על המזוודה בחברות הסדירות – לא תצליחו. בחרתם כיסא? תהיו מוכנים להיפרד מעוד כמה עשרות דולרים. בקיצור, לא ברור.

למצוא טיסות בכלל וטיסות זולות בפרט זה לא עניין פשוט. מובן שיש הבדל בין שיא העונה ל-off-season או בין טיסה עם קונקשן לבין טיסה ישירה. ובכל זאת קשה למצוא לוגיקה ברורה במחירים בתוך אותה הקטגוריה. האינטרנט שהביא עימו מהפכה של מידע יצר מנועי חיפוש לטיסות. לכאורה, הם מעניקים ללקוח שמחפש אחר כרטיס טיסה את כל הנתונים והיכולות להשוות ולבחור בטיסה טובה. ובכל זאת, זה לא עניין פשוט כל כך.

איך למצוא טיסות זולות

מטרת הפוסט היא להציע לכם מתודה לחיפוש טיסות שבתקווה תבטיח לכם טיסה במחיר הכי טוב שיש (באותו זמן). קצת טיפים וטריקים, ומעבר למחיר, יש בתהליך כמה דברים חשובים שחשוב לשים אליהם לב.

יאללה, נצא לדרך.

מנוע חיפוש טיסות – להכיר את הפילטרים (וטריק קטן)

עוד לפני החיפוש הראשוני חשוב ורצוי להכיר את הפילטרים הרבים של אתרי חיפוש הטיסות. הם יאפשרו לכם לייעל את תהליך החיפוש ובעיקר לשמור כוחות (בעיקר נפשיים) לתהליך חיפוש ארוך ומעקב מורט עצבים על מנת להשיג את המחיר הטוב ביותר (או ההשלמה עם לשלם ביוקר).

באמצעות הפילטרים תוכלו להגדיר שעות ספציפיות להמראה/נחיתה, טיסות ישירות/לא ישירות ולהגביל לחברות תעופה מסוימות (נגיד אם אתם ממש בקטע של אוכל בטורקיש). תוכלו אפילו לסנן לפי סוג המטוס אם זה משנה לכם או לפי תוכנית הנוסע המתמיד הבינלאומיות, מה שיכול להיות מאוד שימושי אם אתם מרבים לטוס (הרי מי זוכר איזו חברת תעופה נמצאת באיזו ברית תעופה).

פילטר שימושי במיוחד קשור ליעד הטיסה. אם אתם נעולים על יעד הטיסה שלכם הוא לא רלוונטי, אך אם אתם לא בטוחים פשוט כתבו anywhere ביעד הטיסה ותראו במסך אחד יעדים רלוונטיים לתקופה מנקודת המוצא שלכם מסודרים לפי טווחי מחירים. מגניב, שימושי וככה מוצאים טיסות זולות (לא חייב להיות ברגע האחרון).

פילטר אחר ושימושי הוא סימון גמישות בתאריכים 3+/- שבזכותו תקבלו טבלת רגישות של המחירים. באמצעותה קל מאוד להבין מתי כדי להמריא ומתי לנחות. זה נראה כך:

טבלת רגישות לטיסות זולות
עדיף להמריא ללונדון ב-13.1 מאשר ב-12.1. הפילטר הזה עוזר לראות ממבט על. מקור –Kayak

יש עוד פילטרים נוספים כמו כמות המזוודות וכו', אך ההמלצה שלי היא לא לרדת ליותר מידי פירוט בחיפוש. לתחושתי יש טעויות כי האלגוריתמים לא תמיד מצליחים לסנן ולמיין וככה טיסות הולכות לאיבוד בדרך. תמיד תוכלו להוסיף מזוודה בתהליך הקנייה, עוד נדבר על זה.

אה, וטריק קטן. תהליך החיפוש הוא לא קצר ואנחנו לא רוצים שהאתרים יכירו אותנו טוב מידי מה שעלול להשפיע על המחירים המוצגים. לפי השמועות, רצוי למחוק את היסטוריית הגלישה או לגלוש מידי פעם ממכשירים אחרים או במצב incognito. בתחום המלונאות, למשל, במובייל מוצגים מחירים טובים יותר מאשר בגרסאות הווב.

באיזה מנוע חיפוש טיסות לחפש?

באופן כללי ניתן לחלק את אתרי הטיסות לשלוש קטגוריות: אתר של חברת התעופה (מכירה ישירה), אתר של מתווך מסוים (הדקה ה-90, גוליבר, eDreams) ו"אתרי על" שמשווים בין מחירים של מתווכים ודילרים וחברות התעופה עצמן (Kayak, Skyscanner).

הערה – אם אתם מחפשים טיסות של הרגע האחרון ישנם אתרים ייעודים לכך כמו טיסות סודיות, Hulyo  ועוד.

חברות תעופה – רכישה ישירה מחברות התעופה מספקות אמינות גבוהה, לעתים גמישות לשינויים ושירות לקוחות נוח יחסית של החברה עצמה. החסרונות העיקריים הם במחיר שלרוב יהיה גבוה יותר ובסרבול בקושי להשוות לחברות תעופה אחרות, כל חיפוש יציג רק את הטיסות של אותה החברה.

מתווכים קטנים-בינוניים – ההיגיון הכלכלי של המתווכים הוא התחייבות לרכישה מבעוד מועד ובמחיר נמוך יחסית ומכירה של הכרטיס בתעריף גבוה יותר. המרווח בין השניים הוא הרווח הפוטנציאלי שלהם. הם מאפשרים השוואה בין טיסות של כמה חברות, אך חיפוש דרכם ועדיין מוגבלים לחשיפה של המתווך הספציפי. שירות הלקוחות טוב ומהיר יחסית, אבל במקרה של צורך בשינוי או בעיות מול חברת התעופה, סביר כי הטיפול והעיסוק שלכם יהיה מורכב. חברת התעופה תפנה אתכם לדילר ממנו קניתם את הכרטיסים.

אתרי העל – אלו מספקים את יכולות החיפוש הטובות ביותר ואת החשיפה הגדולה ביותר למידע. הם מציגים את כל הדרכים לרכישת כרטיס. החיסרון העיקרי שלהם הוא מורכבות החיפוש והתנאים המשתנים בין כל ערוץ מכירה. הכל נראה אותו הדבר אבל לכל חברת תעופה/דילר תנאים משלהם וקשה להבחין בהבדלים, מה שיכול לגרום לטעויות.

אז איפה לחפש? ההמלצה שלי היא להתחיל באתרי העל. זה מחייב היכרות בסיסית עם המבנה ויכולות החיפוש, כלומר, הפילטרים. ברגע שמבינים את הקאצ' אפשר לראות את התמונה הגדולה בקלות ולקבל החלטות. הסיכוי למצוא טיסה מתאימה במחיר טוב הוא הגבוה ביותר דרך אתרים אלה וניתן להגדיר התראות למייל על יעד מסוים בתקופה מסוימת. אני חובב מושבע של Kayak, רק הערת אזהרה קטנה – לא להסתמך על חיזוי הטרנד שלו, ראיתי בעיניי כמה פעמים איך משבוע לשבוע המגמה מתהפכת.

תחזית לטיסות זולות
קצת AI חמודה. זה נחמד, אבל לא הייתי מסתמך על זה. מקור – Kayak

השוואה ובחירת ספק מתאים הן המפתח לטיסות זולות ומוצלחות

אז אחרי שהגדרתם בצורה נכונה את הפילטרים ומצאתם כמה טיסות רלוונטיות צריך להשוות בינהן. חשוב מאוד לוודא שאתם משווים "תפוחים לתפוחים". למה הכוונה? פעמים רבות טיסה אחת תכלול מזוודה להפקדה וטיסה אחרת לא. במקרים רבים המחיר המוצג יכלול את כל המיסים ובמקרים אחרים לא. בשורה התחתונה, וודאו שאתם משווים את המחיר לפי אום הפרמטרים. תהיו חזקים כי כדי להבין מה המחיר הסופי נדרש לעבור מאתרי העל לאתרים של הדילרים (הם מקשרים אתכם ישירות אליהם לטיסה המבוקשת), למלא פרטים ולהגיע עד לצ'קאאוט כדי להבין מה המחיר כולל.

מנוע חיפוש לטיסות
בחיפוש מאקרו הלוך-חזור ללונדון ב-127$, באתר של הדילר (mytrip) עם hand baggage (!) המחיר עולה לכמעט 400$. אאוץ'. מקור – Kayak

נגמר הסיוט הזה ומצאתם טיסה במחיר טוב. עכשיו חובה לבדוק באיזה דילר מדובר. אם חיפוש קצר בגוגל בסגנון   “?does [dealer name] is a good website” מעלה ביקורות שליליות אז רדו מזה ומהר. אם הדילר נראה מספיק אמין ומהימן נמליץ לחפש את אותה הטיסה בדיוק דרך האתר של חברת התעופה. לעתים תגלו שההפרש במחיר הוא קטן ומצדיק הזמנה ישירה מהחברה.

מצאתם טיסה זולה? חכו, יש תנאים לכרטיס ותוספות חבויות

תהליך רכישת הכרטיס החל, בשעה טובה. זיכרו כי תמיד זול יותר להוסיף מזוודה בתהליך מאשר אח"כ, ובכלל כל שינוי שתרצו לעשות יעלה לכם כסף. אני עשיתי טעות שעלתי לי 50 אירו, סתם כך. הזמנתי כרטיסים למשפחה, שמתי לב לכל הפרטים חוץ מלתאריך. טעיתי בהמראה בהפרש של יום ולא משנה ש-5 דקות אח"כ ניסיתי לשנות, זה כבר עלה בתוספת של 50 אירו. אז שימו לב היטב לפי שאתם לוחצים “Pay” או מה שזה לא יהיה.

בתהליך רכישת הכרטיס יציעו לכם כמה אפשרויות "שדרוג" שכיחות על המחירים הזולים שתמצאו. ככלל, רכישה מבעוד מועד במסגרת תהליך רכישת הכרטיס תהיה זולה יותר מאשר רכישה לאחר מכן, קל וחומר מאשר בדלפק בשדה.

מזוודות ותיקים – מזוודה, תיק אישי, יד או תיק עלייה למטוס? נעשה סדר. תיק אישי זה תיק קטן ותמיד הוא כלול בכרטיס. תיק יד יכול להיות גם תיק גב הוא מוגבל במשקל (10-6 ק"ג בדרך כלל) ואמור להיכנס לקבינה שמעל המושב או מתחת למושב. העניין משתנה בין חברה לחברה ולכן חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. תיק לעלייה למטוס זה טרולי. כלומר זה קטגוריה נפרדת ואם לא מופיעה אז אל תביאו. מזוודה (checked baggage) כמובן זה לבטן המטוס. טסים עם ילדים שמשלמים כרטיס? הם זכאים לתיק אישי משלהם אז אפשר לבנות על זה במניין התיקים.

ביטוח, שירות לקוחות, מסלול מהיר ושאר ירקות – יציעו לכם מיני ביטוחים על הכרטיס או המטען, שירות לקוחות מהיר או עלייה למטוס ראשונים. האפשרות העיקרית והחשובה היא החזר כספי במקרה של ביטול או יכולת שינוי תאריכי הכרטיסים, בהתאם לצורך שלכם כמובן. רק זיכרו כי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. יש כרטיסים שהם באופן בסיסי ללא החזר או שינוי ויש כרטיסים שכוללים בברירת המחדל שלהם יכולת שינוי בעלות מסוימת. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות לפני שלוחצים ורק אז להחליט. לדעתנו, אם אתם רוצים לעשות ביטוח על מטען או על כרטיס הטיסה עדיף לעשות זאת בדרך המסורתית, כלומר, חברות ביטוח, כדי להפריד את התלות מחברת התעופה או הדילר. חברות הביטוח יעניקו בדרך כלל שירות טוב יותר והפוליסות רחבות יותר.

בחירת מושב – החלק הכי כיף של ההזמנה. לכל אחד ואחת העדפות משלו אבל חשוב להבין באיזה מטוס מדובר. יש אתר נפלא שיעזור לכם להבין מהם המקומות הדפוקים בכל מטוס, התרחקו מהם. משובים שלא ניתן להשעין לאחור, למשל, או כאלה שנמצאים קרוב לשירותים. כנסו ל-SeatGuru ובידקו לפי המטוס וחברת התעופה (או אפילו מספר הטיסה). עוד בשלב חיפוש הטיסה אמור להופיע סוג המטוס שאמור לשמש את הטיסה שלכם. אנחנו אוהבים לבחור מושבים יחסית בחלק האחורי של המטוס מתוך תקווה שהם יתמלאו אחרונים. רוב האנשים אוהבים לשבת בחלק הקדמי של המטוס, האמת, לא ברור לי למה. אה, וטריק ידוע נוסף (למדתי מחמותי, אל תתלהבו), אם אתם שניים תשאירו את המושב האמצעי ביניכם פנוי, אם הטיסה לא תתמלא, יש סיכוי שהוא ישאר פנוי.

מושבים בטיסות
כך זה נראה ב-SeatGuru – היזהרו מהאדומים ושימו לב לצהובים

להיות עם האצבע על הדופק, בעיקר בשביל הטיסה הבאה

שילמתם – בראבו! מה עכשיו? ביטוח בריאות שכולל גם החזר או פיצוי במקרה של ביטול מסיבה רפואית. שימו לב, לא מדובר בביטוח ביטול טיסה ולכן חשוב לעשותו מוקדם ככל הניתן (משתנה בין חברות הביטוח) גם אם הטיסה עוד רחוקה. בגדול, סיימתם ואפשר להתחיל לתכנן את הטיול, אבל אנחנו ממליצים להמשיך ולעקוב אחר מחירי הטיסות משתי סיבות עיקריות. האחת כדי להרגיש את השוק ולדעת אם יכולתם לבחור משהו טוב יותר, אולי להבא זה יהיה רלוונטי. והשנייה, היא כי אם תמצאו טיסה זולה יותר, אולי בתנאים מסוימים כדאי לכם לבטל ולרכוש את הכרטיס במחיר החדש שלו.

בכל מקרה, גם אם יצאתם "פראיירים", שילמתם ביוקר ומצאתם טיסה זולה יותר, אל תהיו קשים עם עצמכם. למצוא טיסות זולות במנוע חיפוש טיסות רק נראה קל. יש כל כך הרבה אותיות קטנות ושונות בין הכרטיסים שקל להתבלבל ולפספס.

אז….. חיפוש נעים, מהנה וגם מוצלח.

תגובה 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות